קריאה עם ניקוד לכיתה א

קריאה עם ניקוד לכיתה א

קריאה לכיתה א עם ניקוד

תהליך רכישת הקריאה מתחיל אצל רב הילדים בכיתה א'. המעבר למסגרת חדשה על כל היבטיה מייצר התרגשות גם אצל ההורים וגם אצל הילדים. טרם הכניסה לבית הספר, עוד בזמן שהותם בגן הילדים לומדים את שמות אותיות האלף בית ואת הצליל של כל אות. שלב זה הינו קריטי לתהליך הקריאה, מאחר ובשלב הבא הם לומדים את סימני הניקוד ועליהם לשלב אותם ביחד עם צליל האות.

ילד שלא רכש היטב את שלב הכרת האותיות והצלילים עלול להתקשות בתהליך הקריאה ולהיתקל באתגר בהמשך לימודיו. לתהליך רכישת הקריאה יש השפעה גם במישור החברתי: הילד משווה עצמו לחבריו לכיתה שכבר מצליחים לקרוא, בעוד הוא מתעכב מאחור, ועלול לחשוב שמשהו אצלו לא בסדר.

למידע נוסף לחצו כאן

קריאה עם ניקוד לכיתה א היא מיומנויות נרכשת שהילד לומד כחלק משאר המיומנויות בשלבי בגרותו, המלווה אותו לכל חייו ומשפיעה באופן ישיר על הביטחון והדימוי העצמי ולכן יש לשים על כך דגש.

על מנת לחזק את הביטחון העצמי של הילד בטרם נתחיל עם תרגילי קריאה לכיתה א נוודא תחילה שהוא מזהה את השם והצליל של כל אות. כדי שהילד ישתף פעולה אנו ממליצים להפוך את התרגול לחוויה נעימה ומהנה בעזרת משחק. כך למשל, ניתן להכין את משחק הזיכרון: לוקחים מספר מסוים של כרטיסיות וכותבים באותיות דפוס אות מסוימת. חשוב לזכור לכתוב אותה פעמיים. בשלב הראשון ניתן להתחיל מאותיות שם הילד, אותן הוא כבר מכיר, ובכל פעם להוסיף עוד אותיות.

משחק נוסף הוא לקחת כרטיסיות, לכתוב על כל כרטיסיה את האות הראשונה של חפץ בבית ולתלות על החפץ. למשל, לתלות על המקרר פתק עם האות מ', על השולחן לתלות פתק עם האות ש' וכך הלאה. בכל פעם שהוא רואה את החפץ, עליו לומר בקול רם את האות והצליל.

משחק נוסף הוא לשלב את התרגול בחוץ. כאשר אתם יוצאים מהבית מדי פעם הצביעו על חפץ ושאלו את הילד באיזו אות מתחילה המילה. למשל, נכנסתם למכונית, הצביעו או הגידו לו מה האות הראשונה של החפץ הזה שאנו עכשיו נכנסים אליו. שיטה זו תרחיב לילד את אוצר המילים בעברית וגם תשאיר אותו דרוך ללמידה.

תרגול קריאה לכיתה א לא צריך להיות עול עבור הילד או עבורכם, מאחר והוא יסרב לשתף פעולה. ואתם תאבדו סבלנות, דבר שיביא לוויכוחים ומריבות אותם אתם רוצים למנוע. לכן, תחילה הסבירו לו בפשטות למה כדאי לו לשחק אתכם, מה ייצא לו מזה ואיך זה יעזור לו בעתיד.

לאחר שהוא כבר מזהה כל צליל ואות, אפשר לעבור לשלב הבא של הקריאה. גם כאן מומלץ להתחיל ממילים ומשפטים שהוא כבר מכיר. למשל: "הילד הלך לגן". לאט לאט, להגדיל את המשפט, למשל: הילד הלך לגן ושתה מים".  ולהוסיף מילים חדשות, למשל: "הילד הלך לגן ולגם מהמים". מילים פחות שגורות בשפה היום יומית, במטרה להרחיב את אוצר מילים ולהעשיר את הידע שלו בעברית.

אפשרות נוספת היא דרך קריאת סיפורים. ילדים מאוד אוהבים סיפורים ובזמן הקריאה ניתן לשלב גם אותו. תנו לו לבחור את הסיפור ומדי פעם הצביעו על מילה שיקרא. לאט לאט עיברו למשפטים ארוכים יותר.

ילדים סקרנים מטבעם. תוכלו להשתמש בזה כדי לעודד אותם לתרגל קריאה ולהקנות להם חוויה טובה.

רוצים לדבר איתנו?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

פרטייך נקלטו בהצלחה

תודה שפנית אלינו!

אשמח לדבר איתכם!

השאירו את פרטיכם ואחזור אליכם

אשמח לתת לכם הצעת מחיר!

השאירו את פרטיכם ואחזור אליכם

לפרטים נוספים
או הזמנה טלפונית

פתח תקווה