שבר מעורב הסבר

שבר מעורב הסבר

שבר מעורב – הסבר לילדים בגובה העיניים

הילדים שלנו מתפתחים כל הזמן, ולאחר כל הישג לימודי הם מגלים שיש עוד עולם שלם ללמוד. עולם המספרים מרתק רבים, אך גם אלו שבתחילה מתחברים אליו ואל הפעולות הראשוניות של חיבור וחיסור, עלולים למצוא עצמם מבולבלים כשמתחילים לימודי השברים. שני נושאים שיכולים לבלבל מעט הם השברים המדומים והשברים המעורבים. אנחנו, ההורים לא תמיד זוכרים את חומר הלימוד (ואפשר להודות שרובנו בעצם כבר שכחנו) ומדריך זה יעשה סדר כך שנוכל לעזור לילדינו.


לקורס המלא לחצו כאן

לחיוג לחצו 052-8658460

אחד הנושאים שהילדים ילמדו יהיה שבר מעורב. על מנת להצליח להסביר את התרגילים השונים שנעשים עם השבר יש להבין קודם כל מהם סוגי השברים הקיימים:
שבר פשוט –   המונה קטן מהמכנה.
שבר שווה  –   המונה והמכנה שווים זה לזה ובעצם שווים למספר 1.
שבר מדומה – המונה גדול מהמכנה.
שבר מעורב –  משלב בין מספר שלם לבין שבר.

שבר מעורב הסבר שגם ילדים יכולים להבין

המטרה שלנו כהורים היא להצליח להסביר לילדינו את חומר הלימוד בצורה הפשוטה ביותר. כשאנחנו מחפשים אחר שבר מעורב הסבר אנחנו רוצים להראות שישנם סוגים שונים של שברים וכי במקרה זה ישנו שילוב בין מספר שלם לבין שבר כאשר הם יחדיו נותנים לנו מידע מלא. אם ננסה לדמות זאת לחיי היום יום (וכדאי לעשות זאת כך שהילדים יבינו), נוכל לקחת שני תפוחים ונחתוך תפוח אחד לחצי. מתוך שני החצאים שחתכנו נאכל חצי אחד ואז נכתוב כמה תפוחים נשארו: תפוח אחד שלם ועוד חצי . התוצאה שקיבלנו היא שבר מעורב.

לאחר שהבנו באופן "יבש" מהו השבר המעורב שילדינו למדו עליו, נרצה לסייע להם להתמודד עם משימות הלימוד השונות. כדאי לדעת כי אחת הפעולות שהם צריכים לדעת היא הפיכת שבר מעורב לשבר מדומה. לשם כך נצטרך לבצע מספר פעולות:

  1. הכפלת השלם במכנה
  2. חיבור המונה לתוצאה שהתקבלה לפני כן
  3. התוצאה תיכתב כמונה (החלק העליון של השבר)
  4. העתקת המכנה

חשוב לזכור – בתרגיל הפיכת שבר מעורב לשבר מדומה המכנה לא משתנה אלא רק מועתק למקומו החדש. המספר היחיד שמשתנה הוא המונה שנמצא בחלקו העליון של השבר.

להכיר את הקשיים של הילדים כדי לעזור להם

ילדים יכולים להיות מתוסכלים בקלות כשהם מגיעים לעולם השברים. גם אלו שנהנו לעשות פעולות בסיסיות של כפל, חילוק ודומותיהן, ימצאו לא פעם שיש להם קושי כשהם נכנסים לעולם חדש של שברים. כדאי לדעת כי הקושי יכול להיות טמון בכל אחת משלוש הסיבות הבאות: הילדים יכולים לטעות בהבנת התרגיל. רבים מבלבלים בין מונה למכנה (גם מבוגרים מתבלבלים) ולא תמיד זוכרים שיש להעתיק את המכנה ולבצע תרגיל רק למונה.

שתי הסיבות הנוספות טמונות בתרגילי החשבון. חלק מהילדים מתקשים בפעולת הכפל ואחרים בפעולת החיבור או בסדר הפעולות. ניתן לתקן טעויות אלו על ידי תרגול חוזר של בסיס החשבון.

אם אתם מחפשים מידע על לימוד שברים אתם יכולים למצוא אותם באתר של עט ללמוד. המטרה שלנו היא להפוך את הלמידה למהנה ופשוטה במיוחד כאשר מדובר בנושא שילדים מסתבכים בו ואז מפתחים מחשבות ואמונות מוטעות לגבי היכולות שלהם וברגע שהם מבינים ורואים כמה זה פשוט ההצלחה מגיעה. כל מה שצריך זה הסבר פשוט ותרגול שקל להתחבר אליה. ולכן פיתחו קורס דיגיטלי המכיל 18 סרטוני וידאו ללימוד נושא השברים בצורה פשוטה וברורה עם דפי עבדוה לתרגול והטמעה.

הילד יכול לצפות בסרטונים בכל שלב ובכל זמן שנוח לו ללא הגבלה – לפרטים נוספים על הקורס לחצו כאן

רוצים לדבר איתנו?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

פרטייך נקלטו בהצלחה

תודה שפנית אלינו!

אשמח לדבר איתכם!

השאירו את פרטיכם ואחזור אליכם

אשמח לתת לכם הצעת מחיר!

השאירו את פרטיכם ואחזור אליכם

לפרטים נוספים
או הזמנה טלפונית

פתח תקווה