צוותי הוראה וחינוך
הרצאות העשרה וסדנאות לימוד לילדים ובני נוער
הכנה לקראת החיים הבוגרים

"כל אחד יכול וכל אחת יכולה"
הרצאה מעצימה לבני ובנות נוער במטרה לפתח את החשיבה, ומתן כלים להתמודדות והצלחה מעשית בלימודים ובחיים.
- מתן כלים אפקטיביים להצלחה אישית
- להכיר דרכים ליצירת מוטיבציה ו"דרייב" לכבוש יעדים
- בניית מטרות אישיות ודרכים להשגתן בתקופת הלימודים

"כישרון או התמדה"
הרצאה מעניינת על ההבדל בין כישרון להתמדה והאם נון להגיד שכישרון הוא תנאי להצלחה? האמנם? האם ילד בעל יכולת התמדה יצליח יותר מילד כישרוני?
- מתן כלים אפקטיביים להצלחה אישית
- להכיר דרכים ליצירת מוטיבציה ו"דרייב" לכבוש יעדים
- בניית מטרות אישיות ודרכים להשגתן בתקופת הלימודים
סדנאות העשרה לילדים

"להמריא אל החלום"
סדנה חוויתית לילדים במטרה לפתח את יכולות ביטוי עצמי, העלאת הביטחון העצמי, יצירת מרחב בטוח לשיתוף, הצבת יעדים ותוכנית פעולה השגתם.
- בניית תשתית לשיח פנימי ותקשורת בינאישית
- יכולת התנהלות בצוות תוך דגש על שיתוף פעולה
- מתן כלים להעצמה אישית ולבניית ביטחון ודימוי העצמי
- פיתוח יכולות ביטוי בכתיבה ודיבור על רגשות, חלומות ויעדים
- התבוננות וניצול המשאבים הפנימיים והחיצוניים לטובתנו
התלמידים עוברים תהליך שבו הם מקבלים כלים לפיתוח יכולות ביטוי עצמי, העלאת הביטחון העצמי, יצירת מרחב בטוח לשיתוף, הצבת יעדים ותוכנית פעולה והשגתם.
מטרת הסדנה היא לפתח את היכולות שלהם לבטא את עצמם בדיבור ובכתב. לפתח את המודעות בדבר המשאבים הפנימיים והחיצוניים ולתת להם כלים לכתיבת מטרות והשגתם.

"מחוץ לקופסא"
סדנת למידה חוויתית לילדים במטרה להקנות אסטרטגיות ומיומנויות למידה, העלאת הביטחון העצמי, חיזוק החוסן הרגשי והגברת תחושת מסוגלית עצמית.
- מתן כלים להעצמה אישית ולבניית הביטחון והדימוי העצמי
- פיתוח מיומנויות ואסטרטגיות למידה וכישוריים חברתיים
- יכולת לימוד עצמאית ופתרון בעיות בתהליך הלמידה
- קבלת זוויות ראיה נוספות להתנהלות היומית שלי
- שיפור יכולת ניסוח והתבטאות בכתב ובעל פה
התלמידים מקבלים כלים ומיומניות למידה במטרה לפתח יכולות לימוד עצמאיות, כלים להעלאת הביטחון העצמי שבו ילמדו לבטוח בעצמם וביכולות שלהם ולשפר את הרמה הלימודים.
מטרת הסדנה היא להקנות הרגלי למידה נכונים, לייצר עבורם תשתית ובסיס בריאים להמשך הדרך כך שבתהליך הצמיחה יהיו לו את הכלים הנכונים שילוו אותו במשך כל חייו.
הרצאות העשרה לצוות הפדגוגי

"לדבר את שפת הילדים"
הרצאה לצווותי חינוך במטרה לפתח את החשיבה, מתן זוויות ראיה חדשה על הלמידה ומתן כלים ליצירת תקשורת עם הילדים.
- מתן כלים לפתיחת הקשבה וליצירת תקשורת בינאישית
- התבוננות על אפשרויות לימוד בדרכים יצירתיות ושונות
- בניית מטרות אישיות ודרכים להשגתן בתקופת הלימודים
ההרצאה משלבת משימות ותרגולים שמסבירים את נקודת המבט של הילד אל מול בית הספר. המורים והמורות נפגשים עם זוויות ראיה נוספות, מקבלים כלים פרקטיים ופשוטים ליישום עם סיטוציות במהלך יום הלימודים. לאחר הסדנה המורים יוכלו להשתמש בכלים וליצור תקשורת מקרבת עם התלמידים.

"Time To Plan"
סדנה פרקטית לצוותי חינוך העוסקת בבניית תוכנית עבודה ממוקדת ויעיל וכוללת תרגול ופרקטיקה של הכלים אותם לומדים במהלך הסדנה.
- כלים לבנית תכנית עבודה יעילה וממוקדת
- שימוש במערכות תמיכה להשגת יעדים
- בחירת מטרות בהתאם לצרכים האישיים
הסדנה משלבת משימות ותרגולים של הכלים אותם לומדים המורים והמורות בסדנה. לאחר הסדנה ידעו המורים והמורות איך לבחור יעדים נכונים, איך להגדיר אותם ואיך לבנות תכנית עבודה יעילה וממוקדת כך שיוכלו להספיק יותר באותו זמן ולנצל את כל המשאבים העומדים לרשותם.
מחברת החוויות שלי
מתנה עם ערך מוסף לילדים
איך גורמים לילד לשתף את החוויות שעבר?
איך יוצרים שיח ותקשורת עם הילד בצורה
מהנה?
ילדים ממעטים לשתף את החוויות שעברו עליהם במהלך היום והם מתקשים לזהות את הרגשות ולבטא אותם במילים ולעיתים קרובות יסכמו את יומם במילה אחת: "כיף" או "אחלה".
מחברת החוויות שלי היא מחברת מיוחדת בעלת ערך מוסף שמטרתה לעודד את הילדים לתרגל חוויות, רגשות וחלומות אותם הם חווים במהלך היום יום בצורה מכוונת ומהנה
יתרונות העבודה עם המחברת:
- בנויה באופן מכוון שעוזר לקשר בין חוויה, רגש ותגובה
- תרגול כתיבה, ניסוח והתבטאות בכתב ובעל פה
- יצירת שיח ותקשורת מקרבת בין הילד להורה
- העשרת אוצר המילים הרגשי ומגוון התגובות
- מעוצבת באופן מזמין לשימוש יום יומי
המחברת מתאימה לילדים מגיל 5 עד גיל 12
איך זה מרגיש?
בתי ספר מספרים
מודה לך ולהנהגת ההורים על העשרת הצוות בהרצאה מאת רויטל וילמובסקי - "עט ללמוד".
ההרצאה פתחה צוהר מחשבתי נוסף, על המוכר, בכל הקשור לתקשורת עם ילדים, מתוך הכרת סגנונות התקשורת, ככלי לעידוד הצלחות ולפיתוח תקשורת מיטבית.
רויטל הובילה לשיח פורה ומקצועי הקשור לעולמו של התלמיד כאשר הוא הוצף בטכנולוגיה עתידית והתפקיד המשמעותי של בית הספר, לעודד תלמידים לפתח מיומנויות נדרשות מתוך ההכרה באני האישי. צוות המורות היה קשוב, המורות שאלו שאלות המכוונות לתקשורת בעולם המבוגרים, וניכר כי הייתה הנאה ולמידה.
בברכה,

בשם תלמידי כיתות ג'' ובשמנו, המחנכות רותי יפרח ואושרת לוי, רצינו להודות לך רויטל על הפעילות של "עט ללמוד" שהעברת לתלמידי כיתות ג' בבי"ס מצפ"ה. במסגרת הפעילות,
התלמידים פגשו דרכים מגוונות ומעניינות להכיר ביכולתיהם ובכוחות הטמונים בהם.
הפעילות הועברה בצורה מיוחדת, מגוונת ומרתקת במיוחד.
התלמידים חלמו בקול וגילו בתוכם כוחות מיוחדים שיובילו אותם בעתיד להגשמת חלומותיהם. בברכה,

בסוף כיתה א' בחרנו לרכוש עבור תלמידי כיתה א' את מחברת החוויות שלי. כל ילד קיבל את המחברת בהתרגשות גדולה. ביקשנו מההורים ללוות את הילדים בתהליך כתיבת החוויות. הסברנו להם את המהות ומדוע זה חשוב עבור ילדיהם. במהלך חופשת הקיץ ילדים רבים פתחו את המחברת, כתבו בה את חוויותיהם השונות והמגוונות, הביעו את רגשותיהם ותחושותיהם ואף הציבו לעצמם יעדים. אין ספק שבאמצעות המחברת ילדים רבים הצליחו לבטא את עצמם, לשתף ברגשות ואף לזכות בזמן איכות עם הוריהם. המחברת היא יומן מסע שמלווה את הילדים בשנים הראשונות בבית הספר. תודה רבה לך, רויטל על המצאה זו. בזכותך ילדים רבים התחילו לכתוב, להביע, לחוש ולזכות בזמן איכות עם ההורים. ישר כח!
בברכה,
צוות כיתות ב': איריס, לירן ורוחי
