א

חוקים של present progressive

חוקים של present progressive

אנגלית היא השפה המדוברת ביותר בעולם. במדינות רבות שאינן דוברות אנגלית כשפת אם כמו ארה"ב, אוסטרליה ואנגליה, לומדים אותה הילדים בבית הספר בשלבים מוקדמים כשפה שניה. וגם אצלנו, בישראל. באנגלית, כמו בכל שפה, יש כללי דקדוק. אחד הזמנים מתוך זמני ההווה אותם לומדים הילדים בבית הספר נקרא  Present Progressive שפירושו "הווה מתמשך". חוקים של present progressive נלמדים אחרי הזמן השני בדקדוק שנקרא פרזנט סימפל.

חוקים של present progressive

פרזנט פרוגרסיב הסבר מתחיל במשמעות והשימוש שלו בשפה. בניגוד לעברית, שבה קיים זמן הווה אחד, באנגלית קיימים שני זמנים המתארים הווה, ופרזנט פרוגרסיב הוא אחד מהם. בזמן זה משתמשים כאשר רוצים לתאר פעולה המתרחשת באותו הרגע או בעתיד הקרוב ולעיתים תופענה במשפט מילים או ביטויים המתארים זמן זה, למשל "עכשיו", "ברגע זה", "היום".  מילים אלה עוזרות לנו לזהות שאכן מדובר בזמן הזה.

לקורס המלא לחצו כאן

לחיוג לחצו 052-8658460

על מנת שהילדים יטמיעו את הזמן, חשוב להכיר את present progressive חוקים. החוק הראשון בזמן זה, מתייחס לפועל be שמגיע לאחר כינוי הגוף או הנושא וכולל את אחת מהאפשרויות הבאות: am, is, are. את הפועל be למדו הילדים כבר בכיתה ד' ולכן זקוקים כאן לתזכורת.

חוקים של present progressive

על מה לשים לב  – חוקים של present progressive

טעות נפוצה בהקשר של הפועל be, היא שילדים שוכחים להוסיף אותו,  דבר שמוביל להורדה של ציון במבחנים, דבר שניתן למנוע. ולכן זהו החוק הראשון בהטמעת זמן זה. חוק שני המאשר זיהוי מהיר של הזמן הוא הוספה של אותיות ing לפועל. שילוב של הפועל be עם ing לפועל הוא סימן הזיהוי לתלמידים שמדובר ב-present progressive  כאשר הם נתקלים בו בזמן קריאה.

 

הוספת האותיות ing לפועל לא נעשית בדרך אוטומטית, אלא על פי פרזנט פרוגרסיב חוקים. כך למשל, כאשר מדובר בפועל שמסתיים באות e, אנו נמחק את האות e ונוסיף את האותיות Ing. לדוגמא, הפועלbake  שמשמעו לאפות, מסתיים באות e, במשפט בזמן present progressive הוא ייכתב כך: baking. דוגמא נוספת, כאשר מדובר בפועל שמסתיים באותיות ie אנו נמחק את האותיות ie ובמקומן נוסיף את האות y  ונצמיד אליה את האותיות ing. למשל הפועל lie  שמשמעו לשקר, כאשר נרצה לכתוב אותו בפרזנט פרוגרסיב נמחק את ה-ie  ונוסיף ying והמילה תיכתב כך: lying.

פרזנט פרוגרסיב תרגול חשוב על מנת שהילדים יטמיעו את החומר, אך מאחר ולא כולם מצליחים להבין בכיתה בפעם הראשונה, הילדים מבקשים עזרה וכמובן שההורים נרתמים. ישנם הורים רבים הורים שכן מבינים אנגלית ויודעים להשתמש בזמן זה נכון אך לא יודעים להסביר את החוקים לילדים ולכן פונים לעזרה חיצונית כמו מורה פרטי.

חוקים של present progressive

דרכים ללמוד present progressive

אפשרות נוספת להבנה של החומר היא להיעזר בסרטונים באינטרנט, אך ברב הפעמים, גם אם קיבלו את ההסבר, חסר להם השלב הקריטי של ההטמעה, והוא שלב התרגול והאפשרות לשאילת השאלות. תוך כדי למידה, עולים לילדים שאלות, ואם לא תהיה להן תשובה היא תחסום אותם ולא תאפשר הטמעה של החומר בצורה טובה. ככל שיתרגלו יותר את הזמן בדרכים שונות: כתיבה, דיבור וקריאה, כך יוכלו להעשיר את הידע ולהתקדם לזמן הבא. גם כאשר ממשיכים לזמן הבא מומלץ תמיד לחזור ולתרגל כדי לא לשכוח.

באתר עט ללמוד יצרנו הדרכות ותרגולים אשר הופכים את תהליך הלמידה למהנה. המטרה שלנו היא לעזור לתלמידים ולהורים לרכוש שפה נוספת בקלות, ולכן פיתחנו גם קורס דיגיטלי בנושא הזמן Present Progressive המכיל סרטונים ודפי עבודה לתרגול. לפרטים נוספים אודות הקורס לחצו כאן

 

 

מבטיחה לחזור בהקדם!

מלאו את פרטיכם בטופס הבא:

פרטייך נקלטו בהצלחה

תודה שפנית אלינו!

מבטיחה לחזור בהקדם!

מלאו את פרטיכם בטופס הבא:

אשמח לתת לכם הצעת מחיר!

השאירו את פרטיכם ואחזור אליכם

לפרטים נוספים
או הזמנה טלפונית

פתח תקווה